Příklady zaměření behaviorálních aktivit​

Příklady zaměření behaviorálních aktivit

Tato stránka poskytuje dva příklady zaměření behaviorálních aktivit podle překážek a motivátorů.

Příklad 1

🌍 Chování: Mladí lidé se zapojují do klimatických iniciativ

✋ Překážky a motivátory:

  • Přesvědčení, že zapojení do klimatických iniciativ nic nezmění.
  • Obtížná orientace v klimatických iniciativách a možnostech zapojení.
  • Příklady vrstevníků, kteří se zapojili a vnímají to pozitivně.
Na co naše aktivity musí zaměřit?Jaké aktivity toho nejlépe dosáhnou?
  1. Posílit přesvědčení, že zapojování do klimatických iniciativ má smysl.
  2. Zvýšit schopnosti mladých lidí vybrat si z nabídky možností zapojení do klimatických iniciativ.
  3. Zvýšit přístup mladých lidí k pozitivním příkladům, jak se lidé jako oni zapojili.
 

Příklad 2

🧠 Chování: Cílová skupina aktivně využívá služby psychologické pomoci (poté, co rozpozná své potřeby nebo na doporučení odborníků či blízkých).

✋ Překážky a motivátory:

  • Finanční náročnost psychologické pomoci.
  • Nedostatečná dostupnost služeb.
  • Touha se cítit lépe.
  • Duševní onemocnění jsou stigmatizována, což vede k obavám z negativního hodnocení okolí.
  • Lidé někdy považují své potíže za příliš malé na to, aby si „zasloužili“ pomoc.
  • Lidé často nevědí, jakou službu by měli využít a kdo ji poskytuje.
  • Lidé, kteří službu využili, často oceňují její přínosy pro řešení problémů.
Na co naše aktivity musí zaměřit?Jaké aktivity toho nejlépe dosáhnou?
  1. Zvýšit přístup k finančně dostupným službám psychologické pomoci. 
  2. Posílit přesvědčení, že psychologická pomoc pomůže se cítit lépe.
  3. Posílit názor, že využívání psychologické pomoci je „normální“ (není to známka osobní slabosti), podobně jako využívání jiné zdravotnické služby.
  4. Posílit schopnost rozpoznat, jaké situace „zasluhují“ pomoc.
  5. Zvýšit schopnost vybrat si vhodnou službu a najít poskytovatele.
  6. Posílit dostupnost příkladů ukazujících pozitivní zkušenost členů cílové skupiny s využíváním terapie.